Aplikacja dla Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Każdy kto podejmował się wdrożenie RODO w organizacji, nie zważywszy na jej skalę, wie jak dużym wyzwaniem jest zarządzanie dokumentacją. Wersjonowanie dokumentów, ich dystrybucja do wszystkich zainteresowanych, a także zbieranie informacji w efektywny sposób są niezwykle istotnym elementem sprawnie przeprowadzonego wdrożenia.
Każdy kto podejmował się wdrożenie RODO w organizacji, nie zważywszy na jej skalę, wie jak dużym wyzwaniem jest zarządzanie dokumentacją. Wersjonowanie dokumentów, ich dystrybucja do wszystkich zainteresowanych, a także zbieranie informacji w efektywny sposób są niezwykle istotnym elementem sprawnie przeprowadzonego wdrożenia.
Obecnie dostępność narzędzi wspierających ten proces jest bardzo ograniczona. Zarówno profesjonaliści zajmujący się danymi osobowymi, jak i przedsiębiorcy realizujący ten proces samodzielnie, opierają się głównie na arkuszach excel i skrupulatnie katalogowanych dokumentach. Taki model pracy wydłuża czas realizacji i jest polem do niepotrzebnych błędów.
Doświadczenie, jakie zebraliśmy w dziesiątkach przeprowadzonych audytów i wdrożeń RODO sprawia, że doskonale rozumiemy wagę procesu zarządzania dokumentacją RODO. Dzięki pracy naszych Inspektorów Ochrony Danych Osobowych wiemy też, jak ważną rolę w utrzymaniu każdego systemu ochrony danych osobowych odgrywa efektywnie prowadzona dokumentacja.
Łącząc te doświadczenia z posiadanymi kompetencjami IT, zdecydowaliśmy się na stworzenie narzędzia, które zaadresuje ten problem. Głównym celem, który sobie postawiliśmy jest zwiększenie efektywności procesu prac inwentaryzacyjnych dla procesów i czynności przetwarzania danych, zmniejszenie ryzyka błędów audytowych i stworzenie możliwości łatwego utrzymania aktualności dokumentacji.
Przez ostatnie 6 miesięcy tworzyliśmy dla Państwa narzędzie, które już za kilka tygodni będziemy mogli udostępnić do pierwszych testów.
Podstawowe funkcjonalności, które ukażą się w pierwszej wersji systemu to m.in.
- Moduł firm i użytkowników - narzędzie zbierające wszystkie podstawowe dane administratora danych oraz opiekunów procesów.
- Moduł inwentaryzacji - narzędzie pozwalające na przeprowadzenie identyfikacji i inwentaryzacji informacji o procesach przetwarzania danych, które mają miejsce w organizacji. Moduł ten obejmuje również wygenerowanie Rejestru Czynności Przetwarzania oraz Rejestru Kategorii Przetwarzania (RCP i RKCP).
- Moduł systemu IT - narzędzie do zebrania podstawowych informacji o zakresie przetwarzania danych w systemach IT, wykonania analizy ryzyka IT oraz ustalenia zasad wypełniania praw osób.
- Moduł analizy ryzyka prywatności - narzędzie do gromadzenia informacji dotyczących celu, kontekstu, zakresu i charakteru przetwarzanych danych. Moduł pozwala na ocenę ryzyka dla stosowanych zabezpieczeń organizacyjnych i fizyczne danych osobowych oraz dostarcza wartość ryzyka prywatności.
- Repozytorium - miejsce zbierający wszystkie dokumenty i ich wersje wypracowane w dostępnych narzędziach.
Wszystkie funkcjonalności dostępne będą online, w modelu SaaS.
Już teraz, krótko przed premierą pierwszej wersji systemu, zachęcamy Państwa do zapisania się do naszych grupy testowej. Każdą osobę zainteresowaną opisywanym rozwiązaniem zachęcamy do kontaktu pod adresem biuro@lexdigital.pl
W krótkim czasie udzielimy bardziej szczegółowych informacji i będziemy dystrybuować do Państwa dostępy testowe.