LexDigital

PN-EN ISO 9001:2015

PN-EN ISO 9001:2015 to międzynarodowy standard określający ogólne ramy dla zarządzania jakością w każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości, typu czy charakteru prowadzonej działalności.

PN-EN ISO 9001:2015

Wdrożenie systemu zarządzania jakością jest dobrowolne i bezpośrednio zależy od polityki i strategii realizowanej przez daną organizację. W praktyce jednak coraz więcej przedsiębiorstw wymaga od swoich kontrahentów potwierdzenia spełnienia określonych standardów jakości, stawiając je jako jeden z czynników decydujących o nawiązaniu lub też nie kontaktów biznesowych. Wydaje się zatem, że uzyskanie certyfikatu zgodności z wymaganiami normy ISO 9001 jest godnym zaufania dowodem stosowania najwyższej jakości standardów zarządzania.

Wśród zalet wynikających z wdrożenia systemu zarządzania jakością można wymienić:

  • poprawę funkcjonowania całej organizacji i poszczególnych jej działów,
  • efektywne wykorzystywanie zasobów kadrowych i infrastruktury oraz organizacji czasu pracy
  • wyeliminowanie lub ograniczenie sytuacji kryzysowych,
  •  uporządkowanie pracy poprzez m.in. jasny przydział obowiązków i odpowiedzialności, co w konsekwencji eliminuje konflikty wewnętrzne i podnosi sprawność działania,
  • redukcję strat poprzez optymalizację przebiegu procesów, standaryzację m.in. prac biurowych, standaryzację komunikacji wewnętrznej oraz eliminację nadprodukcji i nadmiernych zapasów,
  • umocnienie kontaktów z klientami, dzięki ustaleniu kryteriów i metod weryfikacji ich potrzeb, reakcji na nie oraz stałe badanie percepcji dostarczanych usług i wyrobów oraz odczuwaną przez nich satysfakcję,
  • powtarzalność produkowanych wyrobów i świadczonych usług
  • podnoszenie jakości świadczonych usług i produkowanych wyrobów poprzez wyznaczanie celów jakości i dążenie do ich osiągnięcia.

Wszystko to w konsekwencji powinno przełożyć się na zwiększenie zysków poprzez podniesienie prestiżu przedsiębiorstwa, dostosowanie się do wymagań i oczekiwań klienta oraz obniżenie kosztów działalności dzięki podniesieniu wydajności pracy.

Doskonalenie w obszarze oczekiwań klientów bezpośrednio jest efektem dostosowania się do takich wymogów normy ISO 9001:2015, jak:

  • wprowadzenie jako jednej z głównych zasad orientacji na klienta,
  • uporządkowanie procesów związanych z klientem, w szczególności form komunikacji, zatwierdzania i zwalniania wyrobów, sposobów dostawy,
  • nadzoru nad wyrobami/usługami niezgodnymi, w tym stały nadzór nad reklamacjami,
  • stałe badanie satysfakcji klienta i jego percepcji w stosunku do świadczonych przez nas usług lub dostarczanych wyrobów.

Wdrożenie standardu pozwala również pośrednio na podniesienie jakości wyrobów i usług poprzez:

  • ustalanie celów jakości z uwzględnieniem wymagań klienta,
  • stałe monitorowanie i pomiar wyrobów i usług,
  • stałe nadzorowanie wyposażenia wykorzystywanego do monitorowania i pomiarów (minimalizacja strat związanych z mniejszą ilością wadliwych wyrobów i ich reklamacji),
  • nadzór nad wyrobem niezgodnym – wskazanie zasad postępowania w razie wystąpienia odchylenia od zakładanych norm,
  • monitorowanie i pomiar procesów – prawidłowy przebieg procesu stanowi gwarancję otrzymania prawidłowego wyrobu.

Działanie zgodne z wytycznymi PN-EN ISO 9001 wiąże się także z podniesieniem wydajności pracy i efektywności wykorzystywanych zasobów poprzez uporządkowanie wszystkich procesów w organizacji, w tym:

  • planowanie sposobu realizacji wyrobu już na etapie projektowania,
  • precyzyjne określenie sposobu produkcji i dostarczania wyrobów i usług (zdefiniowanie tzw. wejść i wyjść procesów oraz niezbędnych zasobów do sprawnego ich przebiegu),
  • monitorowanie i pomiar procesów w czasie ich trwania – możliwość natychmiastowego wykrycia nieprawidłowości i im przeciwdziałanie,
  • usprawnienie komunikacji wewnętrznej,
  • wprowadzenie zasady ciągłego doskonalenia.

Polecane

Administrator systemów informatycznych. Rola w systemie

Administrator systemów informatycznych. Rola w systemie

W przepisach RODO próżno szukać regulacji dotyczącej Administratorów Systemów Informatycznych (ASI). Funkcja ASI występuje jednak w wielu przedsiębiorstwach i nie jest równoznaczna ani Administratorom Danych Osobowych ani Administratorom Bezpieczeństwa Informacji (czy też Inspektorom Ochrony Danych). Kim więc są ASI i jaką rolę pełnią w systemie ochrony danych osobowych?

Analiza i szacowanie ryzyka w RODO

Analiza i szacowanie ryzyka w RODO

Dyrektywa wymaga nie tylko stosowania procesu zarządzania ryzykiem zgodnego z RODO jako jednego z elementów ochrony danych osobowych, ale wprowadziła podejście, w którym zarządzanie ryzykiem jest fundamentem działań związanych z ochroną danych osobowych i ma charakter ciągłego procesu.

Aplikacja dla Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Aplikacja dla Inspektora Ochrony Danych Osobowych

Każdy kto podejmował się wdrożenie RODO w organizacji, nie zważywszy na jej skalę, wie jak dużym wyzwaniem jest zarządzanie dokumentacją. Wersjonowanie dokumentów, ich dystrybucja do wszystkich zainteresowanych, a także zbieranie informacji w efektywny sposób są niezwykle istotnym elementem sprawnie przeprowadzonego wdrożenia.

Popularne

Audyty

Audyty

Audyt to niezależna ocena, której celem jest ustalenia zgodności systemu, procesu czy projektu z określonymi standardami, przepisami powszechnie obowiązującego prawa czy wewnętrznymi procedurami organizacji.

Wdrożenie

Wdrożenie

Wdrożenie zasad to jeden z najważniejszych, ale i najtrudniejszych etapów koniecznych do przeprowadzenia na drodze do uzyskania zgodności z wybranymi standardami czy przepisami prawa. Ustanowione zasady musząbyćdostosowane do specyfiki organizacji, a ich wprowadzanie powinno być odpowiednio zaplanowane i musi uwzględniać wiele aspektów począwszy od ustalenia niezbędnych zasobów, a kończąc na zbudowaniu świadomości pracowników.

Konsultacje

Konsultacje

Każdywdrożony system jest żywy i ewoluuje wraz z rozwojem przedsiębiorstwa, wprowadzaniem kolejnych zmian w procesach czy wykorzystywanych narzędziach. Zmianom ulegająrównież wytyczne w stosunku do których wprowadzane były zmiany. Bardzo często pewne sytuacje osobom na co dzień nie zajmującymsiętematyką ochrony danych czy szeroko rozumianego bezpieczeństwa informacji sprawiają trudności, w szczególności,że wiele przepisów jest bardzo ogólnych, trudnych

Chcesz skorzystać z naszej oferty?Nie czekaj!

Wspieramy przedsiębiorców

Skontaktuj się osobiście z doradcą LexDigital - odpowiemy na nurtujące Cię pytania, zaplanujemy spotkanie, przygotujemy spersonalizowaną ofertę dopasowaną do potrzeb Twojej organizacji.

Zapraszamy do kontaktu

Informujemy, że Państwa zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres naszego Inspektora Ochrony Danych iod@lexdigital.pl spod adresu, którego zgoda dotyczy.

Administratorem Państwa danych osobowych jest LexDigital Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (60-363), przy ul. Grodziska 8. Wszystkie pytania i wątpliwości prosimy kierować do naszego Inspektora Ochrony Danych na adres iod@lexdigital.pl

Państwa dane przetwarzane są w celu odpowiedzi na wiadomośćwysłaną za pomocą formularza kontaktowego, podjęcia na Państwa wniosek określonych działań przed zawarciem umowy lub wysłania Państwu treści marketingowych. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu i cofnięcia w każdym momencie udzielonej zgody bez wpływu na zgodnośćz prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Masz również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Biofarm Fibar Group Apart Wykop.pl PhytoPharm Veolia Cuf-podatki Netguru GetHero Tesgas GPD Agency Golden Submarine Pixers Pearson UEP

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.